Loading...

Batalkan Semua Pekerjaannya, Pria ini Memilih Membantu Sahabatnya Yang Terkena Stroke



Akun Facebook Hafiz Mahamad, mengunggah sebuah video dimana ia bertemu dengan sahabat masa kecilnya. Video yang diunggah pada Rabu (30/9/2020) memperlihatkan dengan jelas Hafiz mengunjungi rumah sahabatnya yang cukup jauh. Diakuinya, ia juga rela menunda dan membatalkan pekerjaannya demi mengunjungi sahabatnya yang ia ketahui menderita stroke.

Harini saya cancel semua kerja & meeting then fly ke Kelantan untuk angkat sahabat saya dari rumah ke hospital” tulisnya. 

Dalam video itu, ia juga menjelaskan jika sahabatnya terkena stroke akibat bekerja terlalu keras. Sahabatnya bekerja keras selama 10 tahun dari pukul 8.30 pagi hingga pukul 11.00 malam demi menghidupi keluarga. 

Vidoe itu sudah dikometari lebih dari 31 ribu komentar. Semua ini berawal saat ia mengetahui sahabatnya itu sakit demam serta kakinya sakit. Ia pun akhirnya terbang dari Kuala Lumpur untuk menjenguk. 

Bila kesihatan dia terjejas, saya tktau dia stroke. Dia kata dia demam & kaki sakit. Saya call & suruh dia berhenti, kerja dengan saya je. Last week, saya belikan dia ticket ke KL. Bila sampai je Airport, Ya Allah terkejut. Badan kurus kering, kaki kiri lemah. Terinjit injit” imbuhnya.

Usut punya usut, ternyata mereja sudah bersahabat sejak kecil. Mereka dulu bersahabat empat orang yang sering bermain dan mandi di sungai bersama.

Kami selalu mandi sungai kecik kecik dulu, ingat lagi. Bawah jambatan, kita 4 sahabat janji. Time tu saya cakap “Siapa antara kita yg senang, kita tlg antara kita yg susah” & Alhamdulilah Allah bg saya rezeki, kemampuan untuk bantu sahabat ni“ Aku pastikan kau sihat balik. Kau kerja dengan aku & kita berjuang sama sama”tutupnya. 

Subscribe to receive free email updates:

Loading...

0 Response to "Batalkan Semua Pekerjaannya, Pria ini Memilih Membantu Sahabatnya Yang Terkena Stroke"

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.